Sturekvarteret

4 maj-31 maj 2017
Sturekvarteret
Sturekvarteret
Sturekvarteret
Sturekvarteret
Sturekvarteret
About
Bakgrund
• Ägaren av kvarteren runt Stureplan, investmentbolaget ADIA, ville nå ut till stockholmare, politiker, pendlare och grannar om hur renoveringsplanerna för kvarteret ser ut
• Syftet med kampanjen var dessutom att informera målgruppen om varför kvarteret byggs om samt kommunicera att det inte stänger under byggtiden

Lösning
• En nativekampanj på Bonnier Ad Network, styrd mot intressemålgruppen Nyheter
• Kampanjperioden var 4 veckor och totalt producerades 5 artiklar om planerna för Sturekvarteret

Resultat
• Artiklarna visades totalt vid 30 400 tillfällen med en genomsnittlig lästid på 2.56 minuter
5,6 % av besökarna klickade sig vidare till Sturekvarteret.se via blålänkarna i artiklarna, för att läsa mer om planerna för Sturekvarteret
• Majoriteten av läsarna var kade in via en mobil enhet
•Majoriteten av läsarna var över 45 år. Det var lika stort intresse hos män och kvinnor
• Mest lästa artiklarna var ”Plan -1 – din nya matdestination i Stockholm” och ”Nu lyfts de fram – Sturekvarterets dolda rum och historiska fasader”

CTR och puffar
Genomsnittlig CTR för alla puffar under kampanjperioden: 0,55 %.
Published 12 sep 2017